Reshoper 2024: Nové příležitosti v analytice

Na konferenci Reshoper jsem měl možnost vystoupit s přednáškou, ve které jsem shrnul nové příležitosti pro e-commerce analytiku. V rámci přednášky jsem se snažil nasdílet svoje zkušenosti a postupy, jak z Google Analytics 4 v kombinaci s BigQuery a dalšími službami v Google Cloud dostat maximum.
GA4 jsou na světě cca tři roky a za tu dobu se ukazuje jedna věc – je to produkt, který u řady lidí není moc oblíbený. GA4 mají i po třech letech zpatlané webové rozhraní založené na nedotaženém modelovacím enginu, chaos v namingu i u základních dimenzí nebo API limity, které komplikují práci lidem s ambicí vytvářet si jednoduše vlastní dashboardy.
Reálně s tím už řada firem ztratila trpělivost a akceleruje to adopci toho, v čem jsou GA4 super – mít je díky free integraci na BigQuery jako tool pro sběr dat, které si pak firma dál interně zpracovává. Umožňuje to vytvářet reporty u kterých přesně víte, na co se koukáte a které nejsou založené na tom, co vám vyplivne modelovací black box. Zároveň to otevírá další level - možnost nalít si do BigQuery kromě webových i mediální a zákaznická data a mít všechna tato data v pořádku na jednom místě (tj. ne rozstrkaná po různých nástrojích) s možností je propojovat od reklamní imprese, přes chování na webu až po rozplaceného zákazníka. A díky tomu vědět, co skutečně ovlivňuje vydělané peníze na firemním účtu.
V přednášce jsem rozebral tento koncept a ukázal příklady reportů postavených nad těmito daty. Věnoval jsem se i zajímavým možnostem využití GA4 dat v rámci dalších Google Cloud služeb – například, jak díky kombinaci GA4, Cloud Run a Firestore dostat do inzertních systémů více vlastních dat pro cílení a díky tomu získat z kampaní lepší výkon při stejných mediálních investicích.