#
Článek
23/9/2025

Hack Your Weekend

Hack Your Weekend

Od nápadu k aplikaci za 48 hodin 🚀. Třetí víkend v září jsem strávil v brněnském Clubco CZ na hackatonu #HackYourWeekend. Ve skupině 60 lidí rozdělených do 8 týmů jsme od pátečního do nedělního odpoledne vyvíjeli osm aplikací řešících reálné potřeby. Vývoj probíhal v AI/LLM supported vývojových prostředích (v našem týmu VS code + Claude Code). Účastníci byli jak vývojáři, kteří s AI už vyvíjí, tak i lidi jako já, co si něco takového chtěli do hloubky vyzkoušet.

Je totiž rozdíl nahodit MVP nějaké appky v Lovable na jeden prompt anebo strávit víkend s Claude Code Max verzí, verzováním, MCPčky, dokumentací, stagingem, focusem na bezpečnost appky apod. V našem týmu jsem se staral o backend, deployment a tracking appky (tech stack React + Next.js + Supabase postgres DB + Vercel hosting + Git + tracking pomocí Cloud Run endpointu do BigQuery a dashboard a interpretace dat přes BigQuery MCP).

Akci organizoval Jindrich Faborsky (Jindrova asi nejmenší akce:). Jindřich do AI assisted vývoje dost šlape, fakt tím žije a je super, že svoji cestu sdílí a onboarduje do toho jak komunitu, tak lidi zvenku. Pro intro do tématu doporučuju Jindrův Kurz AI first - autentický kurz o základních principech, jak něco takového dělat, v jakých nástrojích apod. Bylo super, že na akci byli i mentoři z různých oblastí odbornosti, kteří týmy supportovali jako Petr Bureš, Lukas Mehnert, Dima Melnik nebo Petr Simecek, který nám pomáhal s Gitem. Týmy aktivně podporoval i Jindra - některým týmům pomáhal s vývojem, strategií, nebo je (jako třeba nás) motivoval do ještě odvážnějších funkcionalit 🙂.

Na #HackYourWeekend jsme v našem Keshu týmu (Klára Fottová, Jiří Pavlas, Petra Schönfeldová, Michal Pecánek, Vito Nikolič + já) vyvíjeli aplikaci pro listing a vyhledávání dog-friendly míst à la European Coffee Trip (Keshu byl pejsek/maskot). Moje role byla backend development a deployment aplikace (pro mě splněný sen vyzkoušet si roli backend vývojáře:). Další role byly design, development, business a marketing. Navrhli jsme si hezký datový model (tip: schéma bylo v Mermaid, což umí Git automaticky udělat z .md souboru) a než na appku nastoupili kolegové, odbavil jsem prvních 30 commitů.

Keshu team v pátek, kdy jsme ladili strategii
Role v týmu

Náš tech stack byl React + Next.js + Postgres DB (Supabase) + Vercel hosting + Git. V neděli, kdy už byla appka deploynutá v základu včetně adminu a parťáci pracovali na funkcionalitách a designu (respekt Michal Pecánek za Tvoji funkční geolokaci 👌), jsem ještě udělal custom tracking přes Cloud Run a BigQuery.

Deploynutá appka
Admin aplikace
Designové komponenty

Ostatní týmy vyvíjely například aplikaci na kontrolu počasí při předletové přípravě pro hobby letce (Briefly.ai) nebo aplikaci pro sdílení tras a vyjížděk pro cyklo komunitu (Bike meet). Z ostatních aplikací mě nejvíce zaujala aplikace s pracovním názvem “Střídavka”, která by měla nabídnout řešení pro organizaci střídavé péče mezi (ex)partnery, řešit předávání dětí, změny v programu apod. Silné téma a appka, která má fakt smysl a přínos, a držím palce, aby její vývoj pokračoval dál.

Zajímavosti z vývoje a lesson learned

Vyvíjet jsme museli nakonec s Claude Code Max, základní PRO vás po pár hodinách odpojí, což na hackatonu není úplně super + rychle vystřílí tokeny:(. Zatím si nedovedu představit, jak by se takto vyvíjelo nějaké fakt robustní řešení tak, aby model udržel kontext pro celé řešení... asi nějak komponentově.

Super bylo mít čas si osahat řadu MCPs. Supabase i Vercel má svoje MCP, což vývoj dost ulehčuje, plus jsme zapojili další MCP (Context7, Sentry apod.). Upřímně, na budoucnost služeb, které MCP nemají a neplánují ho udělat, bych moc nesázel.

V týmu nám dělalo problém verzování. Neměli jsme moc dobrý systém branches a chyběly nám zkušenosti, jak to všechno správně mergovat ve skupině 6 lidí. Mně s tím dost pomáhalo to, že Claude byl napojený na Git. Commitoval jsem rovnou z něj a nechal jsem ho předem zkontrolovat, jestli můj commit nerozbije build... nebylo to úplně profi a testy by se měly dělat jinak, ale neměli jsme moc času to odladit.

Git repo

Co mi moc nefungovalo, byly projektové instrukce v .claude.md. Chtěl jsem, aby po každém updatu funkcionality Claude sám updatnul prod.md, ale nefungovalo mi to. Fungovalo to s agentem, ale bylo potřeba ho pustit.

Tracking aplikace

Tracking aplikace jsme udělali vlastní (s GA4 by to bylo moc easy:). Eventy jsme posílali přes secure cloud endpoint na Cloud Runu přímo do BigQuery. Na reálném case jsem si osahal Claude Code endpoint, který zpracuje příchozí event a zapíše ho do BigQuery, a zároveň jsem napojil a otestoval BigQuery MCP. GCP má něco, čemu říkají MCP Toolbox for Databases, kde je několik MCP pro práci s daty včetně BQ MCP. Díky tomu jsme !napromptili! dashboardy a byli jsme ready i na on the fly dotazy na data (zatím jen v konzoli, ale další krok by byl obalit UI a deploynout to do adminu appky).

Základní napromptěný dashboard

Na akci byli lidi z Kebooly (díky za jejich support a sponzoring 🙏) a Keboola MCP je už prý ready na obsluhu většiny tasků včetně end to end zadání (to jsem nevěděl a chystám se vyzkoušet).

Claude Code + Gemini nad jedním projektem

Vyzkoušel jsem si kombinovat vývoj pomocí dvou modelů na stejné appce. Tracking aplikace jsem vyvíjel zvlášť v Gemini CLI a využíval Google Cloud SDK. Z Claude Code jsem pak dělal deploy, protože se mi nechtělo deployovat z dvou různých CLI a rozbíhat v Gemini Vercel MCP. Trochu jsem se bál, jestli bude fungovat to, že dva modely dělají na jedné appce.

Pokud ale v tom druhém modelu děláte nějakou komponentu a neděláte zásadní změny + změny poctivě dokumentujete, aby si to druhý model vždy načetl, tak si myslím, že je to v pohodě.

Změny jsem dokumentoval do tracking/tracking.md a vždy nechal Claude projet, co Gemini udělal a checknout, že to je za něj ok.

Co jsem se naučil a co si z hackatonu odnáším pro svoji práci a svůj rozvoj

Z akce jsem odjížděl unavený, ale spokojený a vděčný za šanci se zúčastnit. Vývoj s AI jsem si vyzkoušel už před hackatonem, protože FOMO. Z Brna jsem si odnesl hlavně nové zkušenosti, jaké to je, když se vyvíjí něco v týmu. A taky s ovládáním věcí v Google Cloud Platform přímo z Gemini nebo přípravu příkazů pro Cloud Shell.

Upřímně nevím, jestli bych si troufnul udělat takto appku s ambicí obsluhovat fakt hodně uživatelů bez nějakého lidského code review. Na hackatonu ale byli lidé, kteří mají ambice s appkou uspět a díky hackatonu si nyní umí udělat sami MVP a rozletět se. Pro mě to má spíše smysl na různé dílčí datové tasky, integrace systémů, testovací agenty, utility, pipelines apod. Prostě na věci, které nejsou kritické, ale ušetří nám v MeasureDesign čas.

Protože to ultra demokratizuje použití technologií a odstraňuje bariéry způsobené tím, že nějakou technologii neumím detailně nebo nemám čas v ní udělat nějaké složitější řešení. Důležité je vědět, co umí, co od ní chci a co si mám pohlídat. Fungovalo nám to, že pokud AI držíte v mezích, aby model nebyl moc kreativní a vývoj máte rozfázovaný do detailních fází, které odbavuje, tak jsou výsledky dobré.

Jindřich při závěrečných prezentacích
Article content
Prezentace trackingu appky
Vito a final slide

Fun fact na závěr - v Brně jsem spal obě noci v autě 🚘 na ulici před Clubcem, protože jsem v pátek v 9 večer zjistil, že ubytko mám zaplacené ne od 19.9 ale od 19.10 🤦. Zkoušel jsem spát v zasedačce, když už je to hackaton (jako kolega na fotce), ale tam jsem neusnul, takže to jistil bydlík. Nakonec to nevadilo, naopak - stejně nebyl moc čas spát, natož cestovat někam na ubytko:).

Article content

Autoři

#
Článek
Analytika je skvělý obor pro ženy (i mámy po/na mateřské)
20/11/2025

Mám vystudovanou ekonomku a mnoho let jsem v agentuře dělala projekťáka. Jenže mě nebavilo jen koordinovat činnost ostatních, ale chtěla jsem sama taky něco pořádného umět. Matika mě bavila, a tak jsem tak nějak samovolně začala dělat analytiku. Někdy od roku 2014 jako samouk, pak přišla spolupráce s Vaškem Jelenem a v roce 2020 jsme spolu založili MeasureDesign. V oboru jsem se našla – skvěle uspokojuje moji zvědavost, potřebu šťourat se v detailu a dát všemu “ordnung”. V tom blázinci mezi domácností, péčí o děti a světovým chaosem mi data připadají uklidňující a zároveň můžu využít svoji kreativitu, když si hraju na slečnu Marplovou a hledám, kde je v měření chyba. Myslím, že je to skvělá práce pro ženy obecně. Přesto je nás v oboru stále málo.

#
Článek
BigQuery: Jak přesunout GA4 dataset do jiného GCP projektu
1/11/2025

Někdy je potřeba přesunout historická data z Google Analytics 4 exportu do jiného projektu v BigQuery – například při změně struktury projektů, přechodu na nový billing nebo konsolidaci dat. V tomto článku si ukážeme zkopírování GA4 datasetů pomocí BigQuery Data Transfer Service (existují ale i další způsoby).

#
Článek
Hack Your Weekend
23/9/2025

Od nápadu k aplikaci za 48 hodin 🚀. Třetí víkend v září jsem strávil v brněnském Clubco CZ na hackatonu #HackYourWeekend. Ve skupině 60 lidí rozdělených do 8 týmů jsme od pátečního do nedělního odpoledne vyvíjeli osm aplikací řešících reálné potřeby. Vývoj probíhal v AI/LLM supported vývojových prostředích (v našem týmu VS code + Claude Code). Účastníci byli jak vývojáři, kteří s AI už vyvíjí, tak i lidi jako já, co si něco takového chtěli do hloubky vyzkoušet.

#
Článek
MeasureCamp Brno 2025
10/9/2025

6. 9. se v prostorách Brněnského Gen konal další ročník MeasureCamp - naší oblíbené komunitní akce. Potěšilo nás, že MeasureCampu se letos zúčastnilo 74 žen (5,4% z toho bylo z našeho týmu :) a je vidět, že počet žen v datařině a analytice pořád roste 🚀.

#
Článek
Jak spočítat datum Velikonoc v BigQuery
16/4/2025

Velikonoce jsou pohyblivý svátek a jejich datum se každý rok mění. Pokud pracujete s daty – ať už analyzujete sezónnost návštěvnosti, porovnáváte výkonnost kampaní nebo plánujete marketingové akce – může se vám hodit vědět, na kdy přesně připadnou velikonoční svátky. A právě s tím vám může pomoct jednoduchý SQL skript pro BigQuery.

#
Článek
Socials: S Vaškem Jelenem o GA4, server-side trackingu, BigQuery a o propojení zákaznických dat s kampaňovými
19/11/2024

Socials podcast a 80 minut povídání s Danielem Bauerem a Otakarem Lucákem o digitální analytice se zaměřením na e-commerce. Kluci řeší u svých klientů řadu konkrétních témat a měli super dotazy. Díky tomu jsme, myslím, byli maximálně praktičtí a podcast obsahuje naše názory na řešení reálných situací z praxe.

#
Článek
MeasureCamp Praha 2024: Využití Google Ads exportu do Google BigQuery
10/9/2024

V sobotu se to v prostorách pražské ČSOB hemžilo analytickými tématy. Na jubilejní 10. ročník MeasureCamp Česko jsme dorazili v početné sestavě MeasureDesign týmu a Vašek s Aničkou si připravili i přednášku na téma Google Ads datasetu v Google BigQuery.

#
Článek
Data retention: Uchovávání dat v Google Analytics 4
31/8/2024

Data retention (doba uchovávání dat) v GA4 určuje, jak dlouho budou k dispozici informace o uživatelích a událostech. Ve výchozím nastavení je tato doba pouhé 2 měsíce, což může omezit možnosti analýzy. V článku se dozvíte, jak si tuto dobu prodloužit až na 14 měsíců (nebo 50 měsíců u GA4 360) a na co nemá vliv.

#
Článek
Školení: Základy GA4 pro neziskovou organizaci Tereza
3/6/2024

Poslední květnový den jsme strávili s týmem neziskové organizace Tereza a věnovali se základům Google Analytics 4. Zaměřili jsme se na praktické využití dat, zejména pro program Učíme se venku, který pomáhá učitelům přenášet výuku ze tříd do přírody.

#
Článek
Reshoper 2024: Nové příležitosti v analytice
20/5/2024

Na konferenci Reshoper jsem měl možnost vystoupit s přednáškou, ve které jsem shrnul nové příležitosti pro e-commerce analytiku. V rámci přednášky jsem se snažil nasdílet svoje zkušenosti a postupy, jak z Google Analytics 4 v kombinaci s BigQuery a dalšími službami v Google Cloud dostat maximum.

#
Článek
Marketing Festival 2024: Naučte se pracovat s GA4 daty v prostředí BigQuery a GCP
22/2/2024

Marketing Festival workshop. Téma bylo práce s GA4 daty v BigQuery a Google Cloudu. Na workshopu jsem se snažil posunout znalosti účastníků za hranice GA4 rozhraní a ukázat, že pracovat s GA4 raw daty není žádná raketová věda:) Naopak je to něco co je fajn se naučit, protože raw GA4 data mají obrovský potenciál pro monetizaci a aktivaci. Na workshopu jsem zároveň ukazoval konkrétní příklady z praxe a ukázky konceptů reportingu u firem, které jedou pouze na BigQuery datech. Účastníci byli skvělí, potěšilo mě, že hodně lidí si cestu k BigQuery a GCP aktivně hledá a jsou na stejné vlně.

#
Webinář
Tipy a triky pro GA4 nejen na Shoptetu
25/11/2023

Záznam veřejného webináře, který jsme s Markem Čechem dělali pro Shoptet. Hlavním tématem byla praktická doporučení pro vyhodnocování kampaní v GA4 v souvislosti s blížícím se Black Friday a Vánoci.

#
Webinář
Webinář: Vyhodnocování GA4 dat v BigQuery
21/6/2023

Společně s Vaškem Rášem jsme realizovali veřejný webinář na téma vyhodnocování kampaní z GA4 datasetu v Google BigQuery. Hostem webináře byl Honza Tichý se svou částí o DBT.

Martina Kvasničková
AI & Data Research
Markéta Svěráková
Analyst
Blanka Hejduková
Back Office
Petra Súkeníková
Analyst
Anna Horáková
Analyst
Klára Belzová
Analyst
Vašek Jelen
Lead Analyst & Co-Founder
Zuzana Mikyšková
Analyst & Co-Founder
Martina Kvasničková
AI & Data Research

Marťa se k MeasureDesign připojila v roce 2025 během studia webových aplikací. Fascinuje ji, jak rychle se vyvíjí svět umělé inteligence, a proto se zaměřila na výzkum velkých jazykových modelů. Ve firmě pomáhá integrovat AI do každodenní práce – tak, aby byla rychlejší, efektivnější a zároveň dostupná pro všechny členy týmu. Nejvíc ji baví hledat způsoby, jak AI využít prakticky a přetavit nové technologie v užitečné nástroje.

Markéta Svěráková
Analyst

Markéta začínala v marketingu, ale pak přišla mateřská – a s ní nekonečný chaos. Potřebovala si zachovat aspoň zbytky zdravého rozumu, a tak se vrhla na data. Čísla totiž nekřičí, nerozsypávají křupíky do klávesnice a dávají aspoň nějaký smysl. V Engeto Academy prošla kurzem datové analytiky, kde se spřátelila se SQL, Power BI, Excelem a Pythonem a začala hledat vzorce i mimo dětské omalovánky. Dnes v MeasureDesign pomáhá klientům zjistit, co jim jejich čísla doopravdy říkají.

Blanka Hejduková
Back Office

Blanka se stala součástí našeho týmu v roce 2024 a od té doby má na starosti oblast back office, včetně fakturace a administrativních úkolů. Využívá své zkušenosti z České pošty a vzdělání v oboru finančního managementu, aby zajistila hladký chod všech procesů. Ve volném čase se věnuje svým dvěma dětem, s nimiž ráda cestuje, a zároveň si užívá práci na zahrádce, kde nachází svůj odpočinek.

Petra Súkeníková
Analyst

Do MeasureDesign nastoupila v roce 2023 a specializuje se na implementaci měření a reporting. Největší radost jí dělá moment, kdy se po všech nastaveních a testech konečně rozběhnou první data. Naopak největší výzvou jsou nečekané (a často nezadokumentované) změny od Google – chvíle, kdy se z analytika stává paranormal behaviour expert. 👻

Anna Horáková
Analyst

Anička má více jak 7 let zkušeností z agenturního prostředí, kde spravovala pro klienty reklamní kampaně na sociálních sítích, nejradši pro obsahové weby. Chtěla získat trochu větší pohled nejen na kampaňová data, a tak více směřovala svou práci k webové analytice. K našemu týmu se přidala v roce 2022 a nyní se zaměřuje na datovou analytiku, kde s využitím GA4, BigQuery, Looker Studia a dalších nástrojů může propojovat a analyzovat data ještě víc do hloubky a přinést klientům zajímavé analýzy i podklady pro business rozhodování.

Klára Belzová
Analyst

Klára je ve firmě od roku 2019. Věnuje se hlavně webové analytice, ale nezalekne se ani práce s daty v BigQuery. Nejvíc ji baví, když může klienta provést od definování jeho potřeb přes implementaci měření až k výsledné vizualizaci dat. Až podezřele velkou radost jí dělá pohled na hezky přehledný GTM kontejner nebo report plný užitečných dat.

Vašek Jelen
Lead Analyst & Co-Founder

Vašek se již více než 15 let věnuje digitální analytice – od nastavování měření po uložení, vizualizaci a interpretaci dat. Firmám pomáhá mít v datech pořádek a umět je naplno využít. Věnuje se primárně datům z digitálních platforem jako jsou weby, aplikace, klientské zóny apod. a propojování těchto dat s dalšími firemními daty jako jsou mediální a zákaznická data. Po letech na volné noze spoluzaložil analytické studio MeasureDesign, kde kromě analytických projektů a školení na míru vzdělává nové analytičky a analytiky.

Zuzana Mikyšková
Analyst & Co-Founder

Zuzčina kariéra vedla přes řízení inovací a výzkumu v korporátu, vedení “wom” (word of mouth) projektů do digitální agentury, kde projektově řídila tvorby webových stránek. Zuzka je ale dost zvědavá a potřebovala vědět, jak web funguje, když je vypuštěn do světa. To ji motivovalo ke studiu webové analytiky, a následně přivedlo k osudové spolupráci s Vaškem a v roce 2019 spolu založili firmu.