MeasureCamp Brno 2025

6. 9. se v prostorách Brněnského Gen konal další ročník MeasureCamp - naší oblíbené komunitní akce. Potěšilo nás, že MeasureCampu se letos zúčastnilo 74 žen (5,4% z toho bylo z našeho týmu :) a je vidět, že počet žen v datařině a analytice pořád roste 🚀.
Abychom nepřijeli s prázdnou, připravili jsme si dvě přednášky. Zuzka nasdílela svoje zkušenosti z několika desítek implementací server-side měření a Vašek se věnoval tématu legality Advanced Consent mode a vlastnímu řešení pro legální měření bez souhlasu.
Holky si ještě závěrem daly Therapy session Ženy v analytice, o které se více rozepíšeme příště 😉.
Zuzka Mikyšková - Server-side is the new black!
Loňský rok byl hlavně o consentu. A i když nám souhlasy stále komplikují život při každé implementaci, letos se do popředí dostalo jiné téma: server-side měření.
Proč nás baví? Protože nám vrací kontrolu nad tím, co se s daty děje. Co přes serverový GTM pošleme, to si můžeme sami zkontrolovat, transformovat, nebo klidně zahodit – ještě předtím, než data dorazí do Google Analytics, Facebooku nebo jiného nástroje.
🔹 Architektura: Jedno server-side GTM zvládne i víc webů (nižší náklady), více sGTM dává smysl jen u naprosto oddělených projektů.
🔹 Cena: U webů kolem 300 tis.–12 mil. GA hitů měsíčně stačí minimum 1-2 instance, což vychází zhruba na 4 000 Kč/měsíc.
🔹 Data tag místo GA hitu: Core měření běží přes GA, ale cokoliv dalšího – včetně anonymního měření – je lepší posílat přes Data tag.
Video závěrečného potlesku :)
Vašek Jelen - Legální měření bez souhlasu
Vašek se v přednášce věnoval těmto bodům:
🔸 I v rámci současné legislativy lze do analytických a mediálních systémů legálně odměřovat spoustu dat bez souhlasu a doplnit si tak data o která díky lištám přicházíme.
🔸 Při správném technickém řešení (nejčastěji cookieless frontend + sGTM + BigQuery) lze kombinovat data naměřená se souhlasem a bez souhlasu a dost se přiblížit realitě (plus jsem sdílel public dashboard postavený nad BigQuery, kde je vidět jak takový report vypadá).
🔸 Advanced consent mode, který používá Google, je šedá zóna + jaká jsou rizika použití této technologie.
🔸 Do Facebooku lze posílat konverze i v případě, že uživatel nedá souhlas + jak na to (přes random fbp cookie + fbc z url + anonymizaci IP na serveru). Souhlas právního oddělení je v tomto případě nutný!
🔸 Jak si děláme vlastní anonymní analytický tracking v Google stacku + veřejné public repository s technickým řešením (.json GTMka) ke stažení.
🔸 Jak v rámci tohoto tématu využíváme Google Ads export do BigQuery a proč by si ho každý měl zapnout.
Vzhledem k tomu, že MeasureCamp byl super, velké díky organizačnímu týmu za energii, kterou akci věnují. Letos jsme se zapojili jako jeden ze sponzorů a máme tak dobrý pocit, že jsme se mohli zapojit alespoň takto. Celá akce se to povedla včetně after party ve Schrott a následně v Baru, který neexistuje 😎.
Vidíme se příští rok na MeasureCampu v Praze!