Velikonoce jsou pohyblivý svátek a jejich datum se každý rok mění. Pokud pracujete s daty – ať už analyzujete sezónnost návštěvnosti, porovnáváte výkonnost kampaní nebo plánujete marketingové akce – může se vám hodit vědět, na kdy přesně připadnou velikonoční svátky. A právě s tím vám může pomoct jednoduchý SQL skript pro BigQuery.
Socials podcast a 80 minut povídání s Danielem Bauerem a Otakarem Lucákem o digitální analytice se zaměřením na e-commerce. Kluci řeší u svých klientů řadu konkrétních témat a měli super dotazy. Díky tomu jsme, myslím, byli maximálně praktičtí a podcast obsahuje naše názory na řešení reálných situací z praxe.
V sobotu se to v prostorách pražské ČSOB hemžilo analytickými tématy. Na jubilejní 10. ročník MeasureCamp Česko jsme dorazili v početné sestavě MeasureDesign týmu a Vašek s Aničkou si připravili i přednášku na téma Google Ads datasetu v Google BigQuery.
Data retention (doba uchovávání dat) v GA4 určuje, jak dlouho budou k dispozici informace o uživatelích a událostech. Ve výchozím nastavení je tato doba pouhé 2 měsíce, což může omezit možnosti analýzy. V článku se dozvíte, jak si tuto dobu prodloužit až na 14 měsíců (nebo 50 měsíců u GA4 360) a na co nemá vliv.
Poslední květnový den jsme strávili s týmem neziskové organizace Tereza a věnovali se základům Google Analytics 4. Zaměřili jsme se na praktické využití dat, zejména pro program Učíme se venku, který pomáhá učitelům přenášet výuku ze tříd do přírody.
Marketing Festival workshop. Téma bylo práce s GA4 daty v BigQuery a Google Cloudu. Na workshopu jsem se snažil posunout znalosti účastníků za hranice GA4 rozhraní a ukázat, že pracovat s GA4 raw daty není žádná raketová věda:) Naopak je to něco co je fajn se naučit, protože raw GA4 data mají obrovský potenciál pro monetizaci a aktivaci. Na workshopu jsem zároveň ukazoval konkrétní příklady z praxe a ukázky konceptů reportingu u firem, které jedou pouze na BigQuery datech. Účastníci byli skvělí, potěšilo mě, že hodně lidí si cestu k BigQuery a GCP aktivně hledá a jsou na stejné vlně.
Markéta začínala v marketingu, ale pak přišla mateřská – a s ní nekonečný chaos. Potřebovala si zachovat aspoň zbytky zdravého rozumu, a tak se vrhla na data. Čísla totiž nekřičí, nerozsypávají křupíky do klávesnice a dávají aspoň nějaký smysl. V Engeto Academy prošla kurzem datové analytiky, kde se spřátelila se SQL, Power BI, Excelem a Pythonem a začala hledat vzorce i mimo dětské omalovánky. Dnes v MeasureDesign pomáhá klientům zjistit, co jim jejich čísla doopravdy říkají.
Blanka se stala součástí našeho týmu v roce 2024 a od té doby má na starosti oblast back office, včetně fakturace a administrativních úkolů. Využívá své zkušenosti z České pošty a vzdělání v oboru finančního managementu, aby zajistila hladký chod všech procesů. Ve volném čase se věnuje svým dvěma dětem, s nimiž ráda cestuje, a zároveň si užívá práci na zahrádce, kde nachází svůj odpočinek.
Po ukončení studia digitálního marketingu se Péťa vrhla do světa e-commerce. Měla na starosti spuštění několika nových eshopů a následně správu online marketingu. Už na škole ji zajímala webová analytika a práce s daty, a při práci na eshopech chtěla vědět o tomto oboru ještě více. K MeasureDesign se připojila v roce 2023 a specializuje se zde především na webovou analytiku, zejména na implementaci měření a reporting. Na analytice ji obzvlášť baví moment, kdy se po úspěšné implementaci v systémech začnou objevovat data.
Anička má více jak 7 let zkušeností z agenturního prostředí, kde spravovala pro klienty reklamní kampaně na sociálních sítích, nejradši pro obsahové weby. Chtěla získat trochu větší pohled nejen na kampaňová data, a tak více směřovala svou práci k webové analytice. K našemu týmu se přidala v roce 2022 a nyní se zaměřuje na datovou analytiku, kde s využitím GA4, BigQuery, Looker Studia a dalších nástrojů může propojovat a analyzovat data ještě víc do hloubky a přinést klientům zajímavé analýzy i podklady pro business rozhodování.
Klára je ve firmě od roku 2019. Věnuje se hlavně webové analytice, ale nezalekne se ani práce s daty v BigQuery. Nejvíc ji baví, když může klienta provést od definování jeho potřeb přes implementaci měření až k výsledné vizualizaci dat. Až podezřele velkou radost jí dělá pohled na hezky přehledný GTM kontejner nebo report plný užitečných dat.
Vašek se již více než 15 let věnuje digitální analytice – od nastavování měření po uložení, vizualizaci a interpretaci dat. Firmám pomáhá mít v datech pořádek a umět je naplno využít. Věnuje se primárně datům z digitálních platforem jako jsou weby, aplikace, klientské zóny apod. a propojování těchto dat s dalšími firemními daty jako jsou mediální a zákaznická data. Po letech na volné noze spoluzaložil analytické studio MeasureDesign, kde kromě analytických projektů a školení na míru vzdělává nové analytičky a analytiky.
Zuzčina kariéra vedla přes řízení inovací a výzkumu v korporátu, vedení “wom” (word of mouth) projektů do digitální agentury, kde projektově řídila tvorby webových stránek. Zuzka je ale dost zvědavá a potřebovala vědět, jak web funguje, když je vypuštěn do světa. To ji motivovalo ke studiu webové analytiky, a následně přivedlo k osudové spolupráci s Vaškem a v roce 2019 spolu založili firmu.